Frågor och svar om konkurs

 

Kan jag göra köp under konkursen?

Ja, det går att göra köp på webbplatsen under konkursen. Webbshopen är öppen tills vidare men kan komma att stängas. För köp under konkursen gäller köpvillkoren på webbplatsen. Se här >

Vad kommer att hända med Boob Design och Imse Care?

Konkursförvaltningen har inlett en process för att hitta en köpare till Boob Design och Imse genom ett anbudsförfarande. Förhoppningsvis kommer varumärkena att fortsätta att existera även i framtiden. Om du har frågor om anbudsprocessen kan du kontakta konkursförvaltningen på e-postadressen nedan.

 

Jag har gjort ett köp men inte fått min vara. Vad gäller?

Om du har beställt varor till och med konkursen den 23 september 2024 men inte fått varorna, så kommer vi sträva efter att du ska få dina varor hemskickade. Vi kan tyvärr inte garantera att alla ordrar kommer kunna skickas.

 

Jag har returnerat en vara köpt online men inte fått tillbaka mina pengar.

Om du har utövat din ångerrätt för köp gjorda till och med den 23 september 2024 men inte fått tillbaka pengar, så kommer du dessvärre inte nu att få tillbaka pengar för returen. Du kan framställa krav till konkursboet om att få tillbaka dina pengar. Kravet kommer att behandlas som en oprioriterad fordran. Chansen att få tillbaka pengar för en oprioriterad fordran är ofta mycket begränsad.

 

Vad gäller för garanti och reklamationer från innan konkursutbrottet?

Garanti och reklamationer till och med konkursutbrottet den 23 september 2024 accepteras inte. Du kan framställa krav direkt till konkursboet, som kommer att behandla godtagbara garanti- och reklamationsärenden som oprioriterade fordringar. Chansen att få tillbaka pengar för en oprioriterad fordran är ofta mycket begränsad.

 

Vad gäller för mig som konsument i samband med konkursen?

Konsumentverket har viss information om vad som gäller vid konkurs på följande länk:

https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/foretaget-gar-i-konkurs/.

 

Frågor och bevakning av fordringar

För frågor om produkter, ångerrätt, leveranser och returer, kontakta oss i första hand enligt följande:

Boob Design: shop@boobdesign.com

Imse: shop@imsecare.com

För bevakning av fordringar och frågor till konkursförvaltningen, kontakta oss enligt följande:

Boob Design: boobdesign@lmlaw.se

Imse: Imsevimse@lmlaw.se